torsdag 21 juni 2012

110 sidor Guide för att skapa och ge ut bok i iBooks Author

Free Technology for Teachers
Apples iBooks Author är ett utmärkt verktyg för att skapa multimedia böcker, men det finns vissa delar i användandet som kan vara förvirrande och eller frustrerande. Även om du kan räkna ut allt på egen hand, vilket man kan tro, kan du spara en massa tid genom att läsa en bra guide i förväg. Jag önskar att jag hade gjort det. 

Webbpublicering med iBooks Författare är en gratis 110 sid publikationen från O'Reilly Media. Jag upptäckte bara guiden för ett par dagar sedan och jag önskar att jag hade funnit det tidigare eftersom det skulle ha sparat mig mycket tid i att lära sig använda iBooks Author.Webbpublicering med iBooks Author omfattar allt från upphovsrätt, DRM och slutanvändareavtalet, layouter, media införande, publicering och distribution. Du måste registrera dig på O'Reilly Media konto för att ladda ner boken (som tar några minuter och kräver e-mail verifiering) men jag tycker att det är ett litet pris att betala för en utmärkt gratis eBok. webbpublicering med iBooks Författare är tillgänglig att hämta som en ePub-fil och som PDF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar